[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره من :: عضویت در پایگاه :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره من::
یادداشت های من::
وب نوشت::
اخبار و اطلاع رسانی::
تالار افتخارات::
سوابق اجرایی::
پژوهش ها::
کتاب ها::
در رسانه ها::
نقد و معرفی کتاب::
گالری::
دانلود فایل::
بانک پاورپوینت::
کتاب الکترونیک::
فوتبال و جامعه::
ورزش و محیط زیست::
پیوندها::
ارتباط با من::
تسهیلات پایگاه::
عضویت در پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: معلم حواسش کجاست؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۶ | 
معلم حواسش کجاست؟

رضا شجیع



پس از مدت ها تبلیغ مناسبی را برای تحلیل پیدا کردم. تبلیغی که این روزها با جمله معلم حواسش هست فضای شهر را تحت تأثیر قرار داده است. اگر تا دیروز، در مورد حواس جمع بودن یا نبودن معلم تردید داشتم، امروز دیگر مطمئن شدم که معلم حواسش نیست. تبلیغ مربوط به بیمه معلم است و از تکنیک جایگزینی برای کسب اعتبار در ذهن مخاطب استفاده می کند، جایی که می خواهد از تداعی معنایی واژه معلم نظیر دلسوزی، مظلومیت و غیره استفاده کرده و اعتباری نسبی برای بیمه در ناخودآگاه ذهن مخاطب دست و پا کند. در اینجا حواس جمع بودن معلم، به نگرانی های عمومی در مورد وضعیت آموزشی طعنه می زند و ناخواسته در پی بازسازی اعتباری است که طی سال های اخیر و به دنبال اتفاقات تلخ برخی مدارس غیرانتفاعی خدشه دار شده است. 
اما همه این مقدمه چینی ها برای تبلیغ چه چیزی است؟ چمن مصنوعی برای مدارس با چاشنی مبهم و نامأنوس گرانول، به اولویت بیمه معلم تبدیل شده و با افتخار و هزینه گزاف در حال تبلیغ این اقدام مشکوک است و اینجاست که دروغ بزرگ تبلیغ با شعار #تحصیلبدونآسیب پدیدار می شود. معتقدم تمام آنچه تبلیغ می گوید، به خاطر چیزهایی است که نمی گوید و پنهان کرده است. تقلیل آسیب در مدارس در حد آسیب جسمانی و آن هم به دلیل مجهز نبودن مدرسه به #چمن مصنوعی، موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. به راستی مشکل نظام آموزشی ما فقدان گرانول است؟ آسیب های جسمانی ناشی از فقدان گرانول در حیاط مدارس چقدر است که بیمه معلم را وادار به چنین سرمایه گذاری عظیمی کرده است؟ و سوال اصلی این است که چرا چنین اقدامی باید در این سطح، آن هم با حضور قهرمانان ورزشی محبوب نوجوانان تبلیغ شود؟
پاسخ به سوال آخر نمی تواند سخت باشد، به نظرم جریانی در حال آماده سازی ذهن افکار عمومی برای تکمیل فرایند لاکچری سازی مدارس غیرانتفاعی، آن هم با سرمایه مردم و به بهانه پیشگیری از آسیب است. تمرکز تبلیغ در بالای شهر تهران، نکته است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. تبلیغ بی تردید هوشمندانه است و هدفش آماده کردن ذهن والدین برای فردایی نزدیک است. در یک کلام؛ معلم حواسش هست چگونه برای جیب شما برنامه ریزی کند. 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
دفعات مشاهده: 1196 بار   |   دفعات چاپ: 84 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضا شجیع Dr. Reza Shajie Official Website
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 3790