[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره من :: عضویت در پایگاه :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره من::
یادداشت های من::
وب نوشت::
اخبار و اطلاع رسانی::
تالار افتخارات::
سوابق اجرایی::
پژوهش ها::
کتاب ها::
در رسانه ها::
نقد و معرفی کتاب::
گالری::
دانلود فایل::
بانک پاورپوینت::
کتاب الکترونیک::
فوتبال و جامعه::
ورزش و محیط زیست::
پیوندها::
ارتباط با من::
تسهیلات پایگاه::
عضویت در پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: چگونه درآمد مک گریگور از مسی و رونالدو بیشتر است؟ ::
 | تاریخ ارسال: 1400/7/12 | 
چگونه درآمد مک گریگور از مسی و رونالدو بیشتر است؟

رضا شجیع
 
بالاتر قرار گرفتن «کانر مک گریگور» از مسی و رونالدو در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ با تعجب برخی از علاقه مندان ورزش همراه بوده است. چگونه یک فایتر ام ام ای (MMA) موفق شده از ستارگان فوتبال، بسکتبال و فوتبال آمریکایی پیشی گرفته و در صدر پردرآمدترین ها قرار بگیرید؟

بیش از هر چیز موفقیت «MMA» یا هنرهای رزمی ترکیبی را می توان در درخشش این ورزش و فایترهای آن در شبکه اجتماعی «یوتیوب» جستجو کرد. به نحوی که برخی اساسا «MMA» را فرزند «یوتیوب» می دانند و معتقدند؛ «ام ام ای» ترکیبی از هنر رزمی به روز شده و متناسب با ذائقه مخاطب، و هنر تولید محتوا‌ در شبکه اجتماعی یوتیوب است که موفق شده شاخ ها و یوتیوبرهای‌ این شبکه اجتماعی نظیر جین پاول را به سمت خود جلب کند.

در حالی که درآمد فایترهای «MMA» در مقایسه با فوتبال و بسکتبال ناچیز است و بسیاری از آنها بویژه زنان (مثل سارا آلپار) برای تأمین هزینه های خود کمپین های خیریه و جلب کمک راه اندازی می کنند؛ حضور «مک گریگور» در رأس فهرست فوربس در نوع خود جالب توجه است. جالب است بدانید از ۱۸۰ میلیون دلار درآمد مک گریگور، تنها ۲۰ میلیون آن مربوط به مسابقات «UFC» است؛ و بیش از ۱۶۰ میلیون دلار آن مربوط به درآمدهای جانبی او بویژه در زمینه نوشیدنی های الکلی است. موضوعی که به نوعی، جنس حامیان مالی این به اصطلاح ورزش را نیز نشان می دهد.

علی رغم افزایش ۶۰۰ درصدی دستمزد فایترها‌ از سال ۲۰۱۵، با این حال آنها تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد خود را به خانه می برند؛ رقمی که برای ورزشکاران لیگ هایی نظیر «NBA» و «NFL» حدود پنجاه درصد است.

با تمام این تفاسیر و علی رغم انتقادات فراوان از سوی کسانی که «MMA» را سرگرمی تلقی کرده و نسبت به جنبه های فنی آن دچار تردید هستند؛ قطعا باید منتظر خیزش شگفت انگیز «MMA» با قرارداد ۱/۵ میلیارد دلاری اش با شبکه تلویزیونی ESPN بود؛ جایی که این بار ورزشی های رسانه ای نمی شوند؛ این رسانه ای ها هستند که قرار است ورزشی شوند.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 185 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضا شجیع Dr. Reza Shajie Official Website
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4343