[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره من :: عضویت در پایگاه :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره من::
یادداشت های من::
وب نوشت::
اخبار و اطلاع رسانی::
تالار افتخارات::
سوابق اجرایی::
پژوهش ها::
کتاب ها::
در رسانه ها::
نقد و معرفی کتاب::
گالری::
دانلود فایل::
بانک پاورپوینت::
کتاب الکترونیک::
فوتبال و جامعه::
ورزش و محیط زیست::
پیوندها::
ارتباط با من::
تسهیلات پایگاه::
عضویت در پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: از اساتید خیابانی تا بیایانی ::
 | تاریخ ارسال: 1396/10/7 | 
از اساتید خیابانی تا بیایانی

کوروش عشقی

اساتید خیابانی: همکارانی که به بهانه «ارتباط با صنعت» شب و روز در خیابانها و از طریق زد و بندهایی که دارند مشغول عقد قراردادهای کلان با سازمانها و نهادهای خاصی می باشند. این همکاران کمترین حضور را در سطح دانشگاه داشته و وظایف اموزشی خود را اکثرا از طریق دانشجویان دکتری و ارشد خود انجام می دهند. نتیجه کار آنان نیز برای مملکت در نهایت منجر به چند جلد گزارش کتبی سرهم بندی شده گردیده و معمولا فاقد هرگونه نتیجه ملموس و واقعی است. البته جیب این عزیزان هر روز پر پول تر می گردد. برخورد دانشگاه با چنین افرادی اگر جنبه تشویقی نداشته باشد در نهایت خنثی است زیرا معمولا این افراد اگرچه از نظر تعداد درصد کمی هستند ولی دارای پشتوانه قوی و بیرون از دانشگاه بوده و مدیران دانشگاهها از برخورد با آنان واهمه دارند.

اساتید بیابانی: روز و شب مشغول تدریس در هر دانشگاهی و موسسه ای هستند: اعم از آزاد؛ غیرانتفاعی و پردیس و ... در داخل و خارج شهر. این عزیزان دایم در تردد بوده و از محلی به محل دیگر و از شهری به شهر دیگر در حال سفر می باشند. بهانه این عزیزان نیز معمولا کمبود های مالی ناشی از حقوق هیات علمی است. این عزیزان در واقع نقش نوارهای کاست پادار را بازی می کنند. با این همکاران نیز دانشگاه تا زمانی که بحرانی ایجاد نکنند، کاری ندارد.

اساتید تکثیری: این همکاران عزیز با کمک و همراهی سیل دانشجویان مشتاق چاپ مقاله؛ تمام هم و غم خود را بر چاپ مقاله گذاشته اند. برای اینان فرقی ندارد که چه چیزی را برای چه منظوری و در کجا چاپ می کنند بلکه تعداد مقالاتشان هرچه بیشتر بهتر. اصل کلی بر تولیدات مقالات نیز اصل پایستگی مقاله است؛ یعنی مقاله نه خلق می شود و نه از بین می رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود. از دید این دسته از اساتید، دانشجو به مثابه کارگری است که باید در سریعترین زمان مقاله بعدی را بچاپد. اگر از یک پاراگراف یا رابطه موجود در یکی از این مقالات منتشره از ایشان سوال کنید، اکثرا شما را به دانشجویی که آن را تهیه کرده است ارجاع می دهند؛ چون اغلب حتی اطلاعی از متن مقاله نیز ندارند. البته حساب آن دسته از همکارانی که تحقیقات و کارهای بنیادین علمی انجام داده و با وسواس و دقت کارهای خود را در مجلات معتبر چاپ می کنند از این طیف جداست. این گروه؛ در هر درس، به بهانه انجام تحقیق؛ دانشجو را وادار می سازند که ده ها مقاله تکثیر کنند. این طیف معمولا بشدت مورد حمایت مدیریت دانشگاهها هستند و اغلب مورد تقدیر و تشویق های متعدد قرار می گیرند زیرا برای مدیران دانشگاه، هرچقدر مقاله بیشتری به وزارت علوم گزارش شود؛ بهتر است.

اساتید گوشه نشین: اینها همکارانی هستند که هر روز در ساعت معینی به دانشگاه امده و در ساعت معینی نیز می روند. معمولا هم درس می دهند و هم تحقیق و مقالاتی محدودی را در جاهای معتبر منتشر می کنند. اینها اکثرا افرادی هستند که در گذشته، پایه و اساس درستی را برای دانشگاه شکل داده اند و معلم های برجسته ایی در زمینه علم و اخلاق هستند. اینها به نوعی مثل کبوترهای حرم جذب دانشگاه هستند و زندگی و جوانی خود را در آن سپری کرده اند. اینها نظاره گر وقایع و اتفاقات درون دانشگاه بوده ولی از حلقه تصمیم گیری بدورند. جمعیت این قبیل همکاران رو به زوال است و مثل سربازان برگشته از جنگ می مانند که در زمان لازم فداکاری کرده اند و الان دیگر برای کسی نفعی ندارند و کسی حالشان را نمی پرسد. اینان هر چه زودتر صحنه را ترک کنند باعث شادکامی دیگر همکاران و مسئولین دانشگاه می شوند؛ چون بعضا خاطراتی از زمان های گذشته و دوران رونق دانشگاه دارند که تعریف کردن انها گوش و چشم همکاران جوان را باز می کند.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1538 بار   |   دفعات چاپ: 210 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضا شجیع Dr. Reza Shajie Official Website
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4374