[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره من :: عضویت در پایگاه :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره من::
یادداشت های من::
وب نوشت::
اخبار و اطلاع رسانی::
تالار افتخارات::
سوابق اجرایی::
پژوهش ها::
کتاب ها::
در رسانه ها::
نقد و معرفی کتاب::
گالری::
دانلود فایل::
بانک پاورپوینت::
کتاب الکترونیک::
فوتبال و جامعه::
ورزش و محیط زیست::
پیوندها::
ارتباط با من::
تسهیلات پایگاه::
عضویت در پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: فوتبال، مکمل و باشگاه زیرزمینی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/11/6 | 
مثلث واقعیت ورزش ایران
فوتبال، مکمل و باشگاه زیرزمینی

رضا شجیع



صنعت مکمل های ورزشی این روزها علی رغم چالش های جدی در واردات و تولید، هنوز به اندازه ای پول دارد که با استفاده از جادوی تبلیغات و پروپاگاندای مجازی، ذهن هزاران جوان جویای زیبایی اندام و توجه را به سمت خود جلب کند. این روزها بیش از گذشته شاهد دغدغه پدران و مادرانی هستم که فرزندانشان یک شبه ره صد ساله بدن های آنچنانی را جستجو می کنند، و‌ مربیانی که یک شبه، به اسطوره جوانانی تبدیل می شوند که معتقدند راه خوشبختی از باشگاه ها می گذرد.
و چه خوب بود اگر با شنیدن اسم باشگاه ورزشی، دلمان قرص می شد.
این روزها هر بازاری‌‌ دارای اینفلویٔنسرهای‌ خاص خود است و اینفلویٔنسرهای دنیای بدنسازی اتلت هایی هستند که به بدن های آرمانی دست یافته اند. آنها در قبال انعقاد قراردادی سالیانه، مکملی خاص را تبلیغ کرده و اصطلاحا به چهره یک مکمل ورزشی خاص تبدیل می شوند. اتلت های زن، از جمله دستاوردهای جدید این بازار پول ساز هستند و فیتنس بانوان با آن چهره های عجیب و غریبی که مصداق حقیقی جنس سوم هستند؛ به آرامی چهره دیگری از واقیعت زیرزمینی و زیر پوستی این ورزش را آشکار می کند.
به این دوگانه نامتجانس؛ باشگاه های زیرزمینی را هم اضافه کنید؛ جایی که به هوم جیم معروف است و ورزش در آنها به بهانه ای برای تجربه روابط آزاد انسانی تبدیل شده اند. در این زمینه بارها صحبت کردم و همچنان صحبت خواهم کرد. نکته اما اینجاست که در پس چیزهایی که نمی خواهیم به بهانه حفظ ارزش ها آشکار شود؛ حقیقتی بس تلخ و تأثربرانگیز نهفته است که با قدرتی باورنکردنی به مسیر خودساخته و به زعم من انحرافی خویش ادامه میدهد. در حالی که فضای رسانه ای ورزش (واقعیت تماشاگری آن) نود و‌ نه درصد به فوتبال و ورزش قهرمانی آغشته است؛ واقعیت عملی ورزش در کف بازار آن با محوریت بدنسازی و پرورش اندام، روان جوانان ما را به خویش مشغول ساخته است.
چه غریب آنها که مربیان راستین این عرصه هستند و چه پرت آنها که این واقعیت ها را انکار میکنند.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1100 بار   |   دفعات چاپ: 126 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضا شجیع Dr. Reza Shajie Official Website
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4331